Avagy keresd a nőt a végzet asszonyában
Azon gondolkodtam, hogy mivel virágba borultak a fák, csicseregnek a madarak, kvázi szerelembe borult a világ, egy kicsit pikánsabb posztot osztok meg. A Femme fatale szó motoszkált a fejemben egész délután, így evidensnek tűnt a film megnézése. A szó jelentése, a ’végzet asszonya’, mégis az én fejemben ki tudja miért, a ’keresd a nőt’ címkével kapcsolódik össze. Körülbelül fél órát tudtam nézni a filmből, annyira érdektelennek tűnt számomra. Eközben felmerült pár kérdés persze, többek között a végzet asszonyának mindenképp cigarettáznia kell e, és egy másik nővel erotikus kalandba keveredni? Ettől válik valaki egy átlagos nőből végzet asszonyává? Hááát?! Számomra fontosabb a csípő mozgása, a dekoltázs íve, egy pillantás, mint wc-ben taperolni egy másik nőt, büdös cigiszagú szájjal (mert ugye dohányzik az idealizált nő), de ízlések és pofonok. Mondjuk, ezt még betudhatjuk annak, hogy a film készítésekor más idők jártak, másra helyezték a hangsúlyt. Ma már egy példaként állított nő edzésre jár, a cigit pedig messziről elkerüli. Mindenestre ember, illetve bocsánat, nő legyen a talpán, aki tűsarkú cipőben képes menekülni támadói elől anélkül, hogy orra ne bukna. Tény viszont, hogy szép formás lába vannak a főszereplőnek (vagy a testdublőrének). Ezek után, gondoltam filmet váltok. Elemi ösztön. Dettó ugyanaz. Nő cigizik, leszbikus hajlamai is vannak, és ugyanúgy tudja, hogyan lehet levenni a férfiakat a lábukról. Bugyi azonban sohasem kötelező kellék. Amúgy is tenyérnyi darab és nagyon drága. De az is lehet, hogy nem találtak megfelelő szponzort. 😉 Eszméletlen szexi ha nincs a nőn alsónemű – legalábbis némelyek szerint – és tény hogy egy problémával kevesebb a férfiaknak, hogy hogyan szabaduljanak meg tőle miközben a cél felé vágtatnak, de ezzel párhuzamosan a bacik is versenyeznek ugyanazon testrész felé. Hú. Ja, de erről nem illik beszélni. Bocsáááánat.
Szóval egyet tudok. Ha véletlen, valamikor bevisznek a rendőrségre, mert mondjuk nem adtam meg az elsőbbséget a macskának a zebrán, akkor azonnal leveszem a bugyimat, hogy a kellő pillanatban lábat cserélve a rend biztos őreit elöntse a forróság és ne tudják miért vittek be. Garantált siker. Ez nem is rossz taktika. Hölgyeim! Miket meg nem lehet tanulni a filmekből ugye? Upsz, bocsánat. Ez a fantáziámban van így. A valóságban átengedem a macskát a zebrán és tisztelem a törvényt! A rendezőket azért megkérném, hogy egyszer próbálják már ki, amit a színésznőiktől kérnek. Mondjuk, vegyenek fel egy 10 centis sarkú csizmát és fussanak benne csak öt métert. Persze, van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja és futkorászik tűsarkúban, de azért a látványt megnézném. Az ’Elemi ösztön’ című film elemi erővel tolja a képünkbe, hogy a világot a szex mozgatja. Bármit elérsz vele. Láss csodát, ezt már az ókorban is tudták, és még mindig ezer és ezer bőrt lehet lehúzni a témáról, és valljuk be itt is remekül teszik. Két órás filmet készítettek belőle és dollármilliókat kerestek vele az alkotók. Sikert hozott Sharon Stone-nak, és Michael Douglas sem járt rosszul. Az író Joe Eszterhasról és a rendező Paul Verhoevenről nem is beszélve. Tudtátok, hogy ez az a film, aminek a forgatókönyvét az első 10 oldal elolvasása után egymillió dollárért kötötték le, végül 3 millió dollárt fizettek érte? Én sem tudtam korábban. A forgatókönyvíró Joe Eszterhas magyar származású amúgy, mint oly sokan Hollywoodban, és a nevét fémjelzi a Flashdance és sok más egyéb szuper produkció. Visszatérve a filmre a siker záloga az életben a film szerint, és amit én ebből kiolvasok: 1. Hordj rövid és szexi ruhákat. 2. Cigarettázz. 3. Legyen viszonyod másik nővel, és ezt add tudtára a férfiaknak. 3. Ne legyen rajtad bugyi bizonyos szorult helyzetekben. 4. Varázsold a férfit, mert ha az ujjad köré csavarod, bármit elérhetsz. Még egy gyilkosságot is megúszhatsz. Jó ez elég szubjektív felsorolás és nem is teljes, de azért van valóság alapja. Szerintem mindenkinek van az életében példa rá, amikor felfedezte akár magán, akár a környezetében a nőiesség felhasználását, mint hatalomért vívott harci praktikákat a cél elérése érdekében. Itt viszont megint fel kell tegyünk pár kérdést: Vajon mitől nő a nő? Pontosabban az energiák ez irányú felhasználása a nőnemű lényt a női csoport melyik ágába sorolja? Egyáltalán baj e, ha az „előnyeimet” a „képességeimet” felhasználva próbálok érvényesülni? Most sem várok választ. Talán nincs is. Mert aki azt mondja, hogy igen, de van egy határ, annak én azt felelem: Jó, de ki mondja meg, hogy hol a határ? Aki pedig azt mondja ááá, ilyet nem szabad, az saját magát tagadja meg. Vagyis nincs általános érvényű igazság, de egyre felhívnám a figyelmet a filmmel kapcsolatban. Nagyon érdekes. Van az a jelenet, amikor Nick felajzva, mert felhergelte Catherine, szó szerint letámadja és magáévá teszi a pszichológusnőt. Az tiltakozik, de a nyomozót ez nem érdekli. Ezt nevezhetnénk heves szexnek is, amire a nő is vágyik titkon, de nézhetjük úgy is, hogy erőszak történik. Ez pengeélen táncolás. Most akkor erőszak avagy sem? Erre sem kapunk pontos választ, de nem is ez volt a cél. Kifinomult jellemábrázolással láthatjuk a történetet, és valóban szépen megvilágított, vágyat keltően mutatják be az erotikát. Pont jó, egy kellemes este elindításához a párunkkal. A konklúziója a filmnek pedig szerintem a következő: Ha felhasználom az adottságaim a célom eléréséhez jó kis játék mindaddig, amíg az alanyba szerelmes nem leszek. Akkor azonban megváltozhat a világ. Még a jégvágó kés is az ágy alatt maradhat.